19:51 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

امیر هامونی

پول های پارک شده به بازار برمی گردد
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس، مصوبه 20 شهریور شورای عالی بورس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه که اختیارات گسترده ای به سازمان بورس و اوراق بهادار می دهد، اثر مثبت خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.
عرضه‌های اولیه « شستا » ادامه دارد/ پالایش ستاره خلیج فرابورسی میشود
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تداوم عرضه‌های اولیه شستا در سال ۹۹ خبر داد. بورس تهران نیز تازه ترین اقدامات پذیرش سهام جدید را اعلام کرد.
بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های پذیره‌نویسی‌شده در کوتاه‌ترین زمان
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به بازگشایی نماد معاملاتی تامین سرمایه دماوند در تابلو زرد بازار پایه فرابورس طی معاملات روز جاری و بازدهی خوبی که این بازگشایی پس از پذیره‌نویسی نصیب سهامداران آن کرد، گفت: پذیره‌نویسی سهام شرکت‌ها به تجهیز بازار اولیه کمک شایانی کرده و موجب می‌شود رونق تولید به گونه‌ای اثربخش از طریق تزریق مستقیم نقدینگی به شرکت در شرف تاسیس دنبال شود.
نفت ستاره خلیج فارس به زودی در بازار فرابورس عرضه می‌شود
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران از انجام فرایند پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد.
نفت ستاره خلیج فارس به زودی در بازار فرابورس عرضه می‌شود
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران از انجام فرایند پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد.
افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات/پذیره‌نویسی سهام نفتی‌ها و پالایشی‌های بورس با ۲۰ درصد تخفیف
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران از افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات بازار سرمایه خبر داد.
کدام قوانین بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس اصلاح می‌شود؟
پایگاه خبری راد: سقف و کف‌های سرمایه‌ و فرایند پذیرش شرکت‌ها در بازار کوچک و متوسط فرابورس ایران قرار است طی ماه‌های آینده اصلاح شود و نحوه ورود سرمایه‌گذاران در این بازار نیز بازبینی خواهد شد.
صندوق‌های خطرپذیر در کمین سپرده‌های بانکی مردم
پایگاه خبری راد: بعد از خالی ماندن صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و عدم اعتماد سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، برخی تلاش می‌کنند که این صندوق‌ها را از طریق سپرده‌های بانکی عامه مردم پر و حتی با منابع بانکی صندوق‌های خطرپذیر جدید تاسیس کنند؛ اقدامی که می‌تواند به نا ترازی هر چه بیشتر صورت‌های مالی بانک‌ها دامن بزند و سپرده‌های مردم عادی را در معرض ریسک‌های بالا قرار دهد.
خداحافظی بازار سرمایه با استارت آپ ها!
پایگاه خبری راد: در روزهای اخیر این سوال مطرح می شود که چرا از رشد نجومی استارتاپ‌ها که برخی مدعی بودند به وقوع پیوسته، خبری نیست و چرا از مدعیانی که می‌گفتند تک‌شاخ‌هایشان را می‌خواهند وارد بورس کنند، خبری نمی‌شود؟
موفقیت یک کسب و کاروابسته به هزینه‌های نجومی نیست بلکه ایده‌های نو است
پایگاه خبری راد: در حالیکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر خالی مانده‌اند، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هیچ تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش نشان نمی‌دهند.
سرنوشت نامعلوم استارتاپ‌های بدون ایده
پایگاه خبری راد: استارتاپ‌هایی که بدون ایده و صرفا با هدف برند فروشی مدعی یونیکرن شدن بودند، به تازگی اقدام به تعدیل نیرو کرده از تک شاخ‌های میلیارد دلاری خود پیاده شدند. یکی از این استارتاپ‌ها بعد از بروز مشکلات مالی گسترده به فرابورس ایران درخواست پذیرش داده بود تا شاید بتواند از طریق منابع مردم عادی جذب سرمایه کند.
با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی‌توان بورسی شد
پایگاه خبری راد: نه ریسک شان معقول است نه ایده نویی دارند؛ سرمایه‌گذاران حرفه ای حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی آن ها نمی‌شوند اما با این حال به بورس و فرابورس ایران درخواست پذیرش داده‌اند تا شاید سرمایه‌گذاران غیرحرفه ای بدون توجه به ریسک زیاد شان در عرضه های اولیه اقدام به خریداری سهامشان کنند.
سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از صندوق‌های خطرپذیر و استارت‌اپ‌ها استقبال نکردند
پایگاه خبری راد: در حالی که قرار بود در سال ۱۳۹۶ و اوایل سال ۱۳۹۷ صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جمع کنند اما این صندوق‌ها نتوانسته‌اند حتی پنج درصد این مبلغ را جذب کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایران رغبتی به سرمایه‌گذاری در استارت‌اپ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ندارند.
ارز داخلی دیجیتال می‌تواند جایگزین دلار شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل فرابورس ایران در آیین تبادل تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه ارز دیجیتال و فناوری‌های مالی، به برخی کاربردهای تکنولوژی زنجیره بلوکی یا بلاک چین پرداخت و گفت: این تکنولوژی سوای بحث ارز دیجیتال، مفهوم مقدسی است که امکان تقلب و دروغ را به صفر می‌رساند.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌های بزرگ مورد تایید سازمان بورس نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که چند شرکت حوزه کسب و کارهای مجازی با اعلام ارزشگذاری های چند هزار میلیاردی، درخواست پذیرش به فرابورس ایران را داده‌اند، رئیس سازمان بورس گفت: مشخص نیست این ارزشگذاری‌ها بر اساس چه چارچوبی انجام شده و سازمان بورس ایران هیچ کدام از مبالغ اعلام شده را تائید نمی کند. در عین حال بسیاری دیگر از فعالان این حوزه نیز این ارزشگذاری ها را قبول ندارند.